Pet uzroka gojenja kojima lako mozete stati na kraj

0

Nezdrava ishrana i manjak fizičke aktivnosti glavni su uzroci dobijanja viška kilograma. Ali na gojenje utiču i faktori koje možemo kontrolisati…

gojaznost

Neki od faktora koji uticu na gojenje a mozemo da ih kontrolisemo su, recimo, izbor televizijskih emisija i stranica na internetu koje najcesce gledamo i posecujemo.

1. Previše vremena provedenog na internetu 

Studija objavljena u jednom američkom časopisu pokazala je da je broj sati koje provedemo “surfajući” na internetu proporcionalan višku “nabacanih” kilograma. Ako većinu slobodnog vremena provodite na društvenim mrežama, pretpostavlja se da tako gubite slobodno vreme koje biste mogli da potrošite na vežbanje ili kuvanje zdravih obroka. Savet je da ograničite vreme koje provodite u virtuelnom prostoru.

2. Prehrambene navike ukućana

Ako se vaši ukućani hrane nezdravo, velike su šanse da ćete i vi “pokleknuti” i preći na kaloričnije i masnije zalogaje. Ovo je posebno izraženo kod studentske populacije i odraslih osoba koje žive s cimerima, koji u prvoj godini deljenja istog životnog prostora obično dobiju i do sedam kilograma.

3. Manjak vitamina D

Manjak ovog vitamina koji se nalazi u mleku i mlečnim proizvodima, a koji pomaže u izgradnji kostiju i očuvanju zuba, vrlo je čest među odraslim osobama. Nekolicina studija povezala je i manjak vitamina D s pojavom gojaznosti, pa se preporučuje njegovo pojačano unošenje kroz proizvode i suplemente, ali i boravak na otvorenom.

4. Isprobavanje recepata slavnih kuvara

Televizijske kulinarske emisije i kuvarski blogovi mogu biti nepresušan izvor inspiracije u kreiranju slanih i slatkih jela, ali su i ‘odgovorni’ krivci za dobivanje dodatnih kilograma. Istraživanje jednog kulinarskog magazina je pokazalo da ljudi koji kuhaju po receptima slavnih kuhara imaju više kilograma od onih koji kuhaju po maminim i bakinim receptima.

5. Sretne veze

Studija objavljena u jednom magazinu je dokazala da ljudima u sretnim vezama nedostaje motivacija za zdravom ishranom i vežbanjem. Oni su, naime, pronašli ljubav svojeg života, pa im te stvari više nisu prioritet. Da bi sprečili ovakve posledice zajedno sa partnerom počnite da spremate zdrave obroke, zajedno idite na trčanje, u šetnju, na bazen…

OSTAVITE KOMENTAR

Molimo unesite svoj komentar!
Unesite svoje ime